09.06.2009

Карету подано

uaEnergy

4

0

Карету подано

06.06.2009, Ірина Кирпа

У глибинці бензинову кризу долають кінними «маршрутками»

Поки ціни на бензин і енергоресурси невблаганно повзуть угору, в українській глибинці знайшли простий і дешевий спосіб вирішення проблеми. Наприклад, на Кіровоградщині у восьми віддалених селах вийшло на маршрут 25 кінних упряжок, кожна з яких розрахована на дванадцять місць. Вони возять пасажирів в обласний центр та в зворотному напрямку. А в Голій Пристані, що на Херсонщині, мерія випустила на маршрут десять фаетонів і чотири підводи! За словами президента Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Віталія Реви, така альтернатива зараз дуже своєчасна. Адже водії автобусів взагалі відмовилися обслуговувати збиткові маршрути. Сталося це тому, що ціни на проїзд зросли більш ніж удвічі, внаслідок чого пасажиропотік відразу обмілів.

Даєш гривню за проїзд!

«Маршрутки» на конячках — демократичний вид транспорту та доступний пасажирам усіх категорій: проїзд в один кінець коштує всього одну гривню. Ціну формують винятково витрати на овес, вміст брички і зарплата «водія». До того ж, якщо у звичайних «маршрутках» часто можна зіткнутися із штовханиною і спертим повітрям, то тут — суцільний спокій та чисте повітря.

З одним із «водіїв» голопристанського фаетона ми розговорилися. Цікавлюся, чи часто доводиться робити холості рейси. «Та ви знаєте, поки я з успіхом відпрацьовую і свою зарплату, і корм для конячок, — розповідає Василь Купріянов. — Майже всіх своїх пасажирів знаю в обличчя. Вони вже вивчили графік руху моєї «маршрутки», тож усі рейси приносять стабільний дохід. Поки їду, всі останні новини почую. Односельці задоволені, що можуть добратися в потрібне місце без тисняви, я теж».

n А не плануєте ціни піднімати в найближчий час?

— Поки що такої необхідності не бачу, — відповідає пан Василь. — Кормами коней забезпечує мерія. Ми ж удвох із старшим сином доглядаємо їх. Окрім перевезення пасажирів, конячки на свята виїжджають у Херсон. Там їх прикрашають по–святковому, і кожен бажаючий може прокататися верхи та сфотографуватися за невелику суму. Отже, нас загальна транспортна криза, хвала Богові, не торкається!

n А як із швидкістю перевезення? Адже конику не позмагатися зі швидкохідним автомобілем...

— Ну, ображаєте! — не згоден водій екологічно чистої «маршрутки». — Мої коні і швидкі, і розумні. Їм не загрожують пробки. Та й скарг від пасажирів із цього приводу я поки що не отримував...

Доки ми розмовляємо з водієм фаетона, я спостерігаю за пасажирами. Спокійна атмосфера конячого транспорту разюче відрізняється від озлобленої метушні звичайної міської «маршрутки». Адже тут вам не відчавлять ногу і не образять ні за цапову душу. Навпаки, ще й допоможуть важкі речі занести всередину салону.

Простота на вигадку багата!

Зростання цін на бензин дало поштовх для пошуку альтернативних видів транспорту і палива в усіх регіонах України. Наприклад, у Новій Каховці місцевий винахідник Володимир Рибалко створив уже декілька електромобілів. Одна така чудо–машина важить приблизно сто кілограмів і працює від двох китайських акумуляторів. Причому розвиває швидкість до 45 кілометрів за годину. Електромобіль — у 30 разів економічніший за звичайну машину, ще й собівартість трохи більша за тисячу доларів. Правда, з комфортом у цьому авто може розміститися лише одна людина, та й розетку для зарядки знайти на трасі непросто...

А ось харківські вчені презентували одну з перших у світі машин, що працює на рідкому азоті. Ці машини називають кріомобілями, оскільки азот, залитий у їхні баки, має дуже низьку температуру — мінус 196°С. Харківські винахідники Станіслав Бондаренко, Олександр Пятак і Ігор Кудрявцев переконані, що український кріомобіль допоможе людству вирішити одну з найважливіших екологічних проблем — уникнути забруднення повітря вихлопними газами. Адже нічого, крім азоту, з якого на 78% складається атмосфера, кріомобіль не «викидає».

Але поки ці автівки не поставлено на конвеєр, у селах приживаються «маршрутки» на конячках. А й справді, чим не альтернатива автобусам і тролейбусам?

Комментарии 0

Написать комментарий